Kırmızı etin protein miktarı değeri ne kadar

Kırmızı et besin değeri, Kırmızı et besin değerleri oldukça yüksek olan ve mutlaka tüketilmesi gerekli olan bir besin üründür. B 12 vitamini, demir, çinko ve potasyum açısından oldukça zengindir. Yağsız dana eti tercih edildiğinde hem sağlık için hemde diyet açısından uygun bir hal alır. Kırmızı et insan vücudunda ihtiyaç duyulan vitamin ve protein açısından zengin olan bir besindir. Kırmızı et çeşitlerinde koyun eti dana etine göre daha fazla enerji değerlerine sahiptir. Koyun eti dana etine göre daha yağlıdır ve bu yağ oranı sebebiyle enerji değerini yükseltmektedir. 100 gram dana eti ortalama 150 kalori içermektedir fakat koyun etinde 100 gram koyun eti 250 kalori içermektedir. Obezite, kalp ve damar hastalıkları ve yüksek kolesterol kişinin fazla kilosunun bulunması halinde koyun eti tercih etmemesi kişinin sağlığına ve diyetine fayda sağlayacaktır. Enerji değerlerinin aksine kolesterol dana eti koyun etine göre daha yüksek kolesterol değerlerine sahiptir. 100 gram dana etinde 90 mg kolesterol var iken 100 gram koyun etinde 70 kolesterol bulunmaktadır. Kolesterol bulunan kişilerin et tüketiminde dikkatli olmaları gerekmektedir. Protein değerleri yönünden daha yüksektir. Az yağlı koyun eti dana etine göre daha fazla doymuş ve doymamış yağ bulunmaktadır. Koyun eti omega 6 doymamış yağ içeriğine sahiptir. Fakat doymamış faydalı yağlara sahip olan koyun etinde doymuş yağ oranına da fazlaca sahiptir bu durumdan ötürü dikkatli tüketilmesinde fayda vardır. Koyun eti ve dana eti arasındaki besin değeri farkı bunlarla sınırlı değildir. Protein değerlerinde de birbirlerinden farklı değerler taşımaktadırlar.

Kırmızı Etin Besin Değerleri ve Bileşenleri
En yaygın şekilde tüketilen kırmızı et, dana ve koyun etidir. Bundan dolayı, kırmızı etin besin değerlerini ve bileşenlerini ele alırken, her ikisinin özelliklerini ayrı ayrı değerlendirmek daha doğru olacaktır.

Buna göre; Yağlı ve pişmiş 100 gram az yağlı koyun etinin enerjisi yani kalorisi 180 kcal’dir. Koyun eti, özellikle de B-12 vitamini, niasin (B-3 vitamini) ve çinko bakımından zengindir. 100 gram yağlı ve pişmiş koyun etinin diğer besin değerleri ise şu şekildedir;

Protein → 26,98 gram
Yağ → 7,94 gram
Kolesterol → 87 miligram
Potasyum → 222 miligram
Sodyum → 62 miligram
Kalsiyum → 21 miligram
Demir → 2,32 miligram
Yağsız ve pişmiş dana 100 gram dana etinin kalori değeri 151 kcal’dir. Dana eti, özellikle de, B-12 vitamini ve çinko bakımından zengindir. 100 gram yağlı ve pişmiş dana etinin diğer besin değerleri ise şu şekildedir;

Protein → 28,88 gram
Yağ → 3,8 gram
Kolesterol → 73 miligram
Potasyum → 242 miligram
Sodyum → 43 miligram
Kalsiyum → 7 miligram
Demir → 3,06 miligram
A vitamini → 24 miligram
BONUS: Barbekü Soslu Köfte

Kırmızı Etin Faydaları
Yüksek besin değerleri nedeni ile kırmızı et sağlık açısından gerekli ve önemlidir. Fakat, kırmızı etin yağ içeriği çok yüksek olduğundan, yağlarından sıyrılmış olarak tüketilmesi daha faydalı olacaktır.

Ayrıca, yağda kızartılmış şekilde değil de, haşlanmış ya da fırında kendi yağıyla pişirilmiş olarak tüketilmesi daha sağlıklıdır. Kırmızı et, sindirim sistemi ve beyin sağlığı, kardiyovasküler sağlık, kas ve iskelet sağlığı ile, kan sağlığını desteklemeye yardımcıdır.

Ayrıca kırmızı et, zengin besin bileşenleri sayesinde, hafızanın güçlenmesine de yardımcı olmaktadır. Bu durumda, kırmızı etin faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir;

Zengin Protein İçeriği

Yaklaşık 85 gram kırmızı et, ortalama bir yetişkinin günlük ihtiyacı olan proteinin yaklaşık olarak yarısını karşılamaktadır. Kırmızı et kaynaklı protein, kas yapılanması ve doku yenilenmesi açısından gerekli olan tüm amino asitleri içermektedir.

Et, kas kütlesi için gereklidir çünkü kaslara hareket kabiliyeti sağlamakta ve hastalıkların önlenmesine yardımcı olan enzim ile hormonların üretilmesini sağlamaktadır. Ayrıca protein, kilo vermeyle de ilişkilidir. Çünkü, kırmızı et tüketildikten sonra, saatler boyunca tokluk hissi yaşanmaktadır.

100 gram dana etinde bulunan protein 28 gramdır fakat 100 gram koyunda bu değer 17 grama düşmektedir.
Kırmızı Et Besin Değeri

Dana eti ergenlik ve gelişme çağında olan gençlere hamilelik dönemi geçiren anne adaylarına menopoz döneminde bulunan kadınlara ve vücut geliştirme sporu yapan bireylere önerilen önemli bir besin kaynağıdır. Bunun sebebi dana eti koyun etine oranla daha fazla sodyum, potasyum, kalsiyum ve fosfor içermektedir. Bu değerler kas ve sinir sisteminde önemli rollere sahip minerallerdir. Dana eti koyun etine göre değerler ve fayda açısından daha ön plandadır. Kırmızı et kansızlık yaşayan bireyler içinde önemli besin kaynaklarındandır.kansızlık problemi yaşayan hastalara kırmızı et doktorlar sıkça önerilir. Kırmızı ette demir oranı da oldukça yüksektir. Kırmızı et konusunda bilinmesi gerekenlerden biri de etteki yağ oranı yükseldikçe mineral oranı düşmektedir. Özellikle kadınlarda rastlanan demir eksikliği kırmızı et ve gerekli demir destekleri ile giderilmeye çalışılmaktadır. Dana eti koyun etine göre içeriğinde daha fazla demir barındırmaktadır.100 gram dana etinde 3 mg demir var iken 100 gram koyun etinde 1.54 gramdır. Dana eti kalp sağlığı içinde oldukça önemli bir besin kaynağıdır. Dana eti içeriğinde bulunan yağın yarısı oleik asit adı verilen doymamış yağ asitleri içermektedir. Oleik yağ asitleri kalp hastalıkları riskini azaltmaktadır. Kırmızı etin içerisinde bulunan yüksek kaliteli protein demir çinko ve B vitamini çocuklar içinde çok önemlidir.

100 gram yağsız kırmızı et besin değerleri:
Besin: 100 gram
Karbonhidrat: 0
Protein (g): 33.96
Yağ (g): 6.51
Lif (g): 0
Kolesterol: 113
Sodyum: 81
Potasyum: 339
Kalsiyum: 19
A vitamini: 0
C vitamini: 0
Demir (mg): 1.23